Hoppa till sidans innehåll

Kort info om våra pass


BODYPUMP™ LesMills™  - STYRKEPASS

BODYPUMP™ är styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Klassen är perfekt för både kvinnor och män som vill träna igenom hela kroppen på en timme. BODYPUMP™ är enkelt och det är lätt att komma igång, effektiviteten gör att du snabbt märker resultat.

*  Korpen Collegium, Korpen Hälsokullen


Core  - STYRKEPASS

Ett effektivt sätt att stärka mag- och rygg muskulaturen och förbättra hållningen samt förebygga skador. Passar både nybörjare och träningsvana.

* Samtliga scheman

 
Spinning  - KONDITONSPASS

Är ett enkelt och roligt sätt att inomhus och i grupp på cyklar förbättra konditionen. Du anpassar själv hur utmanande passet skall bli genom att variera motståndet på din cykel. Spinning passar alla efter det är skonsamt för kroppen. Bara du bestämmer hur jobbigt det skall bli. 

* Korpen Hälsokullen

 

Easyline - KONDITION och STYRKEPASS

Cirkelgym är ett gruppträningspass där du tränar individuellt vid olika stationer / maskiner, under ledning av en instruktör. Fokus ligger på uthållig styrketräning med konditionsträning som en bonus. Cirkeln består av övningar för hela kroppen. Träningen passar både för erfarna och oerfarna.

* Korpen Collegium och Korpen US

 

EFIT   - KONDITION och STYRKEPASS

Korpens och Gymnastikförbundets svar på CrossFit. Effektiv, Funktionell, Intensiv Träning. Upplägget är utmanande, roligt och socialt samt går att anpassa till alla åldrar, förutsättningar och ambitionsnivåer. EFIT gör dig allroundtränad och höjer din generella verkningsgrad, vilket innebär att du kan använda din energi på ett mer effektivt sätt. I passen används tex. kettlebells, viktplattor, hantlar eller egen kroppsvikt. Tidseffektiv träning som garanterat ger resultat.

* Samtliga scheman

 

Gympa Lätt   - KONDITION och STYRKEPASS (Senior)

Här tränar du styrka, kondition och rörlighet till varierad och medryckande musik. På en timme får du träna allt. Rörelserna är kul och enkla att hänga med i.

I Gympa Lätt  har vi skapat träning för dig som är nybörjare eller äldre med övningar som både tar hänsyn, bygger upp och utmanar. Musiken är varierad och hela passet har en trivsam och avstressad inramning där var och en tränar efter förmåga. Gympa Lätt  är skonsam och smart träning som det kan svänga ordentligt om.

* Bostadsnära och Korpen Hälsokullen

 

Gympa Medel   - KONDITION och STYRKEPASS

Här tränar du styrka, kondition och rörlighet till varierad och medryckande musik. På en timme får du träna hela kroppen. Rörelserna är kul och enkla att hänga med i. Tempo och en del hopp.
Passar dig som är van att röra på dig och vill ha mer krävande styrke- och konditionsövningar. Medel har tuffare tempo, men med mycket variation, t ex varvas tyngre övningar med lättare och hopp varvas med hoppfria steg.  

* Bostadsnära

 

Gympa Intensiv   - KONDITION och STYRKEPASS

Här tränar du styrka, kondition och rörlighet till varierad och  medryckande musik. På en timme får du träna allt. Rörelserna är kul och  enkla att hänga med i. Tempo och en del hopp.
Passar dig som är van att röra på dig och vill ha mer krävande styrke- och konditionsövningar. Intensiv har tuffare tempo, men med mycket variation.

* Korpen Hälsokullen

 

HIIT   - KONDITION och STYRKEPASS

High intensity interval training; Högintensiv Intervallträning. Både med och utan redskap. Kom och utmana dig! 

* Korpen Collegium

 

Intervall   - KONDITION och STYRKEPASS

Intensivt intervallpass där puls- och styrkeövningar varvas, vi använder oss av lösa vikter och egen kropppsvikt. Träningen är utmanande, rolig och fysiska ansträngande och vi kör igenom hela kroppen.

* Korpen Hälsokullen

 
Kettlebells   - KONDITION och STYRKEPASS

På detta pass utmanar du både flåset och muskelstyrkan i hela kroppen. Vi arbetar med kettlebells och den egna kroppsvikten. Övningarna går att anpassa efter egen förmåga och passar därför för alla.

* Korpen Hälsokullen


Omnia   - KONDITION och STYRKEPASS

Träning i grupp i gymmet i vår Omnia-"bur". Funktionell intervallträning för hela kroppen med redskap. Flåsigt och roligt! Välkommen!   

* Korpen Collegium

 

Outdoor   - KONDITION och STYRKEPASS

Funktionell utomhusträning för hela kroppen med fokus på både styrka, kondition och smidighet. Träningen är även kallad Military och är allroundinriktad, utmanande och effektiv samtidigt som den är rolig och social. Vi är alltid utomhus, oavsett väder, och upplägget varieras och anpassas efter gruppens och individens förutsättningar.

*Korpen Hälsokullen
           

Stark & Smidig  - STYRKEPASS (Finns som seniorpass)

Stark&Smidig är Korpens eget träningskoncept som fokuserar på en enkel, effektiv och rolig styrke- och rörlighetsträning. Passen kan vara ute eller inne och med eller utan musik och redskap. Vi jobbar styrke- och rörlighetsövningar i 45 sekunder och vilar 15 sekunder. Alla är välkomna! 

*  Korpen Collegium, Korpen Hälsokullen

 


Step eller Step/puls  - KONDITIONSPASS

Förbättra kondition, styrka och koordinationsförmåga.

Passet innehåller stegkombinationer där grundsteg sätts ihop till längre rörelsekedjor.
En rolig och stärkande konditionsträning till fartfylld musik.  

* Korpen Collegium, Korpen Hälsokullen, Korpen US

 

Step/styrka  - KONDITION och STYRKEPASS

Ett konditionspass- och styrkepass där stegkombinationer på stepbrädan varvas med styrkeövningar med vikter och/eller gummiband.

* Korpen US

 

Tabata   - KONDITION och STYRKEPASS

Ett intervallpass där vi jobbar båda kondition och styrka med 
kroppsvikt. Ofta aktiv 20 sek, vila 10 sek.
Tabatapasset passar dig som är vältränad likväl dig som inte 
tränat lika mycket. Du bestämmer själv hur jobbigt det ska bli.

*  Korpen Colleigum och Korpen Hälsokullen

 

Vattenträning  - KONDITOÌONSPASS

Vattenträning är en motionsform där du själv lätt kan avgöra motståndet beroende på i vilken takt och hur stora rörelse du gör. Vattnets kraft gör att du endast väger 10-15% av din kroppsvikt. Ett pass innehåller övningar för ökad rörlighet, koordination, kondition, styrka och avslutas med stretching.

* Hjulsbro-poolen, Von Dufva-poolen och US-poolen

 

Yoga eller /Yoga/rörlighet (hatha)  - MINDFULLNESS (Passar även senior)

Öka din kraft med harmonisk träning.

En dynamisk yogaklass där vi tränar styrka, rörlighet, balans och smidighet till skön avkopplande musik. Vi upprepar serier av positioner flera gånger och lägger stor vikt vid rätt andning i kombination med rörelserna. Du får en stark kropp, en mer harmonisk själ och ett fokuserat sinne. Varje pass avslutas med en avslappnande meditationsövning. 

* Samtliga scheman


Zumba Gold®  - DANSPASS (Seniorpass)

Dansbaserad konditionsträning med inspiration från traditionell musik som cumbia, salsa, samba, tango och merengue. Zumba Gold är anpassat för seniorer/nybörjare eller för dig som önskar lågintensiv träning. 

* Bostadsnära och Korpen Collegium 

Uppdaterad: 31 AUG 2018 10:31 Skribent: Jessica Ferm

 

 

 Gruppträning Collegium & Ericsson

 Följ oss gärna!

 

  

 

På våra anläggningar finns

Hjärtstarter

 

 

 

 

Postadress:
Korpförening Linköping - Korpen
Teknikringen 7
58330 Linköping

Besöksadress:
Teknikringen 7
58330 Linköping

Kontakt:
Tel: 0133420070
E-post: This is a mailto link

Se all info